۱۰ راه ساده برای سبزتر بودن سر کار

۱۰ راه ساده برای سبزتر بودن سر کار
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

همه می دانیم که «سبز بودن» برای حفظ محیط زیست و نگهداری از منابع طبیعی، امری است بسیار مهم. اما در کنار فواید زیست محیطی، تجارت پر سودی هم برای فعالان این حوزه به شمار می رود.
 
شرکت های فعال در حوزه فناوری های سبز معتقدند سازمان های طرفدار «سبز بودن» کارمندانی را جذب می کنند که خوب بودنِ محیط کار، برای شان اهمیت دارد. به علاوه اینکه کارمندان چنین سازمان هایی با استفاده کمتر از کاغذ و خاموش کردن چراغ ها، به صرفه جویی مالی سازمان کمک می کنند و این سرمایه ذخیره شده، می تواند به نفع خودِ آنان هزینه شود.
 
شاید در نگاه اول کار مشکلی به نظر برسد. ولی راه های بسیار ساده و نکات ظریفی وجود دارد که با رعایت آنها می توان تا حد زیادی به این هدف والا رسید. در ادامه مطلب می توانید ۱۰ نکته درمورد چگونه انجان دادن این کار در یک اداره را یاد بگیرید.
 

تا حد امکان چراغ ها را خاموش کنید

تا آنجا که ممکن است از نور طبیعی استفاده کنید و همیشه پس از ترک اتاق کار یا کنفرانس چراغ ها را خاموش نمایید. البته یکی از موارد مهم برای رعایت این مسئله، طراحی ساختمان به نحوی ست که بتوان بیشترین بهره از خورشید را برد.
 

لیوان ها به دست

لیوان مورد علاقه تان را به سر کار بیاورید. به این فکر کنید که با این کار و استفاده کمتر از لیوان های کاغذی چه تعداد درخت را می توانید از خطر قطع شدن نجات دهید.
 

اندیشیدن پیش از چاپ کردن

آیا واقعاً نیازی به چاپ مطالب سخنرانی هست؟ چرا نسخه PDF آن را برای حضار نمی فرستید تا هرکس در لپ تاپ، تبلت یا تلفنش آن را بخواند. این طوری باکلاس تر هم هست.
 

از یک خودرو مشترک استفاده کنید

وقت آن رسیده که خودمان را از کلیشه های سفر رها کنیم. هنگامی که با هم به مقصدی مشترک می رویم چرا از یک خودرو مشترک استفاده نکنیم؟ این گونه هم به طبیعت کمک کرده ایم هم به جیب خود.
 

گل و گیاه به دفترتان بیاورید

واقعاً تا به حال چند بار شده دکه های فروش گلدان و درخچه را ببینید و بی اعتنا از کنارشان بگذرید؟ خوب است در اولین فرصت یک گلدان زیبا تهیه کرده و به دفتر خود ببرید تا هم از نگاه کردن به آن روحیه تان شاداب شود و هم هوای اتاق را تمیز کند.
 

بازیافت، باز هم بازیافت

حتماً دو سطل تهیه کنید یکی برای زباله ها و دیگری برای مواد بازیافت پذیر؛ می دانید که این مواد زباله نیستند.
 

بطری آب در برابر آبِ بطری شده

روز به روز افراد بیشتری بطری خود را در منزل پر آب می کنند و به محل کارشان می برند. این عمل بسیار ستودنی ست.
 

استفاده از دستمال کاغذی را کنار بگذارید

به جای دستمال کاغذی در آشپزخانه از دستمال کهنه و در دستشویی از دمنده های هوای گرم برای خشک کردن دست استفاده کنید.
 

کمی به روز شوید

دیگر زمان ارسال فکس و نامه نگاری های اداری با کاغذ گذشته؛ به روش های دیجیتال رو بیاورید. اهل روزنامه هستید؟ خُب چرا نسخه های دیجیتال آنها را امتحان نمی کنید؟ ارزان تر هم هست.
 

به اسکرین سیور یک نه‌ی بزرگ بگویید

هر موقع به رایانه نیاز نداشتید خاموشش کنید، به همین سادگی. یک بار بنشینید و فقط هدر رفت انرژی رایانه روشن و بی کارتان را حساب کنید؛ آن وقت بیشتر به فکر خواهید بود.
 
شما هم اگر راه های دیگری می شناسید با دیگران در میان بگذارید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر